REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
Niniejszy Regulamin stanowi regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2002 r., Nr 144, poz. 1204, ze zm.), z uwzględnieniem przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2014 poz. 827).
§1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Usługodawcę w ramach serwisu internetowego znajdującego się pod adresem www.sklep.instytutsanvita.pl.
- Użyte w niniejszym Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
a) Usługodawca Instytut Sanvita – Sylwia Leszczyńska wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej z adresem głównego miejsca wykonywania działalności ul. Herbu Janina 3/42, 02-972 Warszawa, NIP: 6612184750, REGON: 142459694, adres e-mail: info@instytutsanvita.pl;
b) Serwis – serwis internetowy Usługodawcy, prowadzony pod adresem internetowym: www.instytutsanvita.pl
c) Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, nabywająca usługę od Usługodawcy;
d) Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą będącym przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby.
§2. Warunki świadczenia usług drogą elektroniczną
- Aby zapewnić możliwość prawidłowego i niezakłóconego korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę, urządzenie, którym posługuje się Klient, powinno spełniać następujące minimalne wymagania techniczne:
a) posiadać połączenie z siecią Internet zapewniające transmisję danych,
b) posiadać przeglądarkę internetową, tj. oprogramowanie służące do przeglądania treści dostępnych w sieci Internet. Wyłączenie akceptacji plików Cookies i Skryptów Java może zakłócić prawidłowe działanie strony internetowej,
c) aktywne konto poczty e-mail.
2. W celu odczytania korespondencji mailowej i załączników do niej niezbędne jest posiadanie:
a) w przypadku korespondencji mailowej – aktywne konto poczty e-mail,
b) w przypadku załączników, w tym w szczególności plików tekstowych – oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności .pdf, .doc., .docx, .txt, .jpg etc.
- Zakres usług świadczonych przez Usługodawcę nie obejmuje dostarczenia urządzeń ani oprogramowania wskazanych w ust. 1 niniejszego paragrafu.
- Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną, z uwagi na transmisję danych za pośrednictwem publicznej sieci Internet, wiąże się z zagrożeniem w postaci możliwości ingerencji nieupoważnionych osób trzecich w dane przesyłane między Usługodawcą a Klientem.
- Klienta obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§3. Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną oraz warunki ich wykonywania
Usługodawca oferuje następujące usługi:
a) E-wizyta dietetyczna
c) E-wizyta psychologiczna
d) E-wizyta psychodietetyczna
e) Pakiet dietetyczny
f) Dieta
g) Książka
h) E-book
i) Szkolenia
- Nabycie usługi przez Klienta wymaga uiszczenia przedpłaty na konto Usługodawcy.
- Konsument od momentu wykupienia pakietu dietetycznego zobowiązany jest dokonać zapisu na pierwszą e-wizytę w czasie nie dłuższym niż 30 dni.
- Czas realizacji pakietów dietetycznych to maksymalnie 6 miesięcy.
- Dostęp do zakupionych szkoleń i webinarów wynosi, zgodnie z opisem przy produkcie, 30 dni, po tym czasie nie ma możliwości odtworzenia szkolenia.
§4. Warunki nabywania usług
- Informacje dotyczące oferowanych usług, w szczególności ich opisy oraz ceny, nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- W celu złożenia zamówienia i zawarcia umowy świadczenia usług, Klient powinien wypełnić w formularz zamówienia, podając w nim następujące dane:
a) imię i nazwisko,
b) adres e-mail,
d) numer telefonu,
– oraz dokonać zapłaty.
- Wszystkie ceny podane są w złotych polskich i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Honorowane są następujące formy płatności:
a) płatności elektroniczne.
5. Klient powinien dokonać płatności (z góry) w dniu złożenia zamówienia.
6. Zamówienie jest realizowane w momencie pojawienia się środków na naszym koncie.
§5. Tryb postępowania reklamacyjnego
- Usługodawca ma obowiązek należytego świadczenia usług określonych w niniejszym Regulaminie. W przypadku stwierdzenia wadliwości usługi świadczonej przez Usługodawcę Klient może wszcząć postępowanie reklamacyjne.
- Reklamacje dotyczące zamówionych usług mogą być składane:
a) drogą mailową na adres info@instytutsanvita.pl.
Klient w reklamacji powinien wskazać:
a) swoje imię i nazwisko,
b) dane pozwalające zidentyfikować transakcję (np. datę złożenia zamówienia),
c) przedmiot reklamacji oraz jej przyczynę,
d) dane kontaktowe (adres do korespondencji, adres e-mail) umożliwiające skontaktowanie się z Klientem po rozpatrzeniu reklamacji.
3. Jeżeli dane podane przez Klienta nie są wystarczające do rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę, Usługodawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem w celu uzupełnienia zaistniałych braków reklamacji.
4. Termin rozpatrzenia reklamacji zgłoszonej przez Klienta wynosi 14 dni od momentu jej zgłoszenia
5. O rozstrzygnięciu wniesionej reklamacji Klient zostanie powiadomiony drogą mailową na wskazany przez niego adres.
6. W przypadku zwrotu z szybkiego przelewu i/lub karty płatniczej zostanie zwrócony na rachunek bankowy podpięty pod w/w metodę płatności.
§6. Informacje dla Konsumentów
Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności:
1) Złożenie wniosku o rozpatrzenie sporu powstałego w związku z zawartą umową do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej;
2) Zwrócenie się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem a przedsiębiorcą;
3) Bezpłatna pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona praw konsumentów.
§7. Odstąpienie od umowy
- Klient będący jednocześnie Konsumentem ma prawo odstąpić od zawartej na odległość umowy w terminie 14 dni od wykupienia usługi.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać przez Konsumenta złożone na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu. Posłużenie się tym formularzem nie jest obowiązkowe, a Klient może złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy także w inny sposób.
- Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
5) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
6) o dostarczanie dzienników, książek lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
7) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, i które zostały wysłane na podany przez Klienta adres e-mail.
§8. Postanowienia dotyczące umów z Klientami niebędącymi Konsumentami
- W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem odpowiedzialność kontraktowa Usługodawcy z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania, ograniczona jest do wysokości zapłaconej ceny za usługę. Odpowiedzialność Usługodawcy w powyższym zakresie nie obejmuje korzyści, które Klient niebędący Konsumentem mógłby osiągnąć, gdyby szkody mu nie wyrządzono.
§9. Prawa autorskie
- Wszelkie utwory dostępne w Serwisie i innych stronach, o których mowa w § 1 ust. 1, a w szczególności zdjęcia, materiały graficzne oraz treści stanowią przedmiot praw autorskich przysługujących Usługodawcy i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r., Nr 2, poz. 23 ze zm.). Korzystanie z tych utworów jest dopuszczalne wyłącznie w takim zakresie, który nie wykracza poza użytek dozwolony na gruncie obowiązującego prawa.
§10. Postanowienia końcowe
- W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Usługodawca poinformuje Klientów o wprowadzonych zmianach. Postanowienia nowego Regulaminu wiążą Klienta od momentu zaakceptowania przez Klienta jego postanowień.
- Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 29.12.2020 r.
§11. Obsługa płatności
- Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
- Bank: mBank
- Numer rachunku: 81 1140 2004 0000 3502 7114 0917
- Płatności elektroniczne i płatności kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayPro SA – możliwe aktualne sposoby płatności określone są na stronie internetowej http://www.przelewy24.pl.
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- przelewy24.pl – ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań, NIP: 779-236-98-87, Regon: 301345068
- Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi:
- Płatność za pomocą serwisu PayPal
- Płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy.
REGULAMIN USŁUG DIETETYCZNYCH
- W przypadku programów dietetycznych, gdy wizyta nie zostanie odwołana w czasie dłuższym niż 24 godziny przed wyznaczonym terminem- wizyta przepada.
- Możliwość realizacji wizyt w ramach programów dietetycznych 1 i 2 miesięcznych- do 3 miesięcy od pierwszej wizyty. Po tym okresie niezrealizowane wizyty nie mogą zostać wykorzystane.
- Możliwość realizacji wizyt w ramach programów dietetycznych 3, 4 i 6 miesięcznych- do 6 miesięcy od pierwszej wizyty. Po tym okresie niezrealizowane wizyty nie mogą zostać wykorzystane.
- Stały kontakt z dietetykiem – określony w pakietach – oznacza 1 mail tygodniowo.
- W przypadku reklamacji należy dostarczyć paragon lub potwierdzenie przelewu drogą elektroniczną wraz z uzasadnieniem. W przypadku braku potwierdzenia płatności reklamacje nie będą uwzględniane. Reklamacja jest uwzględniana w przeciągu 30 dni od dokonania płatności.
- Zwrot środków za niewykorzystane usługi jest możliwy na kartę podarunkową po złożeniu takiej prośby. Termin wykorzystania środków z niniejszej karty wynosi 2 miesiące od zakończenia przewidzianego terminu realizacji wykupionej i niewykorzystanej usługi. Niniejsze środki mogą być wykorzystane na usługi – wizyty, diety, nie – na badania laboratoryjne, genetyczne.
OBOWIĄZEK INFORMACYJNY DLA PACJENTÓW
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, iż:
- Administratorem Danych Osobowych jest: INSTYTUT SANVITA SYLWIA LESZCZYŃSKA, ul. Herbu Janina 3/42, 02- 972 Warszawa, NIP: 6612184750, REGON: 142459694, numer telefonu: 535 300 340, adres email: info@instytutsanvita.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu świadczenia usług dietetycznych na podstawie art. 6 ust. 1 pkt b oraz Ustawy z 6 listopada 2008 roku o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (tekst jedn.: Dz. U. z 2012 r. poz. 159 z późn. zm.);
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej;
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 pełnych lat od czasu ostatniej wizyty w gabinecie;
- posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w momencie, w którym uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.;
- podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek konieczne w celu uzyskania fachowej pomocy;
- Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany w tym również w formie profilowania.