Co jeść, żeby dobrze przygotować organizm do ciąży – praktyczne wskazówki

Co jeść, żeby dobrze przygotować organizm do ciąży – praktyczne wskazówki

Jeśli planujesz ciążę, niezmiernie ważne jest, aby przynajmniej od trzech do sześciu miesięcy, a nawet rok przed planowanym poczęciem skontrolować stan zdrowia, wprowadzić zmiany w stylu życia i rozpocząć prawidłową dietę. Nie czekaj do momentu aż test ciążowy pokaże wynik dodatni.

Nadmiary i niedobory składników odżywczych już na tym etapie mogą w trwały sposób zmienić (przeprogramować) metabolizm oraz przebieg procesów fizjologicznych i prowadzić do rozwoju powikłań metabolicznych oraz sercowo-naczyniowych u twojego potomka w dorosłości. Dobre odżywianie przed ciążą jest kluczowe dla zdrowia przyszłego dziecka. Pamiętaj, że twój organizm czeka wysiłek związany z intensywnym wzrostem płodu, porodem, karmieniem, dlatego zadbaj o jego wzmocnienie już teraz. W twojej diecie nie powinno zabraknąć kolorowych warzyw i owoców, produktów z pełnego ziarna, produktów mlecznych, ryb i źródeł białka roślinnego. Co jest kluczowe, aby właściwie się przygotować do tego szczególnego czasu, jakim będzie ciąża?

O tym, co jeść, żeby dobrze przygotować organizm do ciąży – wyjaśnia dietetyczka Sylwia Leszczyńska, autorka książki „Dieta dla płodności”.

Zapraszamy do przeczytania całego artykułu na Zwierciadło.pl

Co jeść, żeby dobrze przygotować organizm do ciąży – praktyczne wskazówki

Jeśli planujesz ciążę, niezmiernie ważne jest, aby przynajmniej od trzech do sześciu miesięcy, a nawet rok przed planowanym poczęciem skontrolować stan zdrowia, wprowadzić zmiany w stylu życia i rozpocząć prawidłową dietę. Nie czekaj do momentu aż test ciążowy pokaże wynik dodatni.

Nadmiary i niedobory składników odżywczych już na tym etapie mogą w trwały sposób zmienić (przeprogramować) metabolizm oraz przebieg procesów fizjologicznych i prowadzić do rozwoju powikłań metabolicznych oraz sercowo-naczyniowych u twojego potomka w dorosłości. Dobre odżywianie przed ciążą jest kluczowe dla zdrowia przyszłego dziecka. Pamiętaj, że twój organizm czeka wysiłek związany z intensywnym wzrostem płodu, porodem, karmieniem, dlatego zadbaj o jego wzmocnienie już teraz. W twojej diecie nie powinno zabraknąć kolorowych warzyw i owoców, produktów z pełnego ziarna, produktów mlecznych, ryb i źródeł białka roślinnego. Co jest kluczowe, aby właściwie się przygotować do tego szczególnego czasu, jakim będzie ciąża?

Zapraszamy do przeczytania całego artykułu na Zwierciadło.pl

Zostaw komentarz

    Koszyk