Blog

STOP wirusom w ciąży! Wzmocnij swój system odpornościowy

Pogoda od dobrych kilku tygodni przestała nas rozpieszczać, mijające dni coraz częściej moglibyśmy opisać wyłącznie jako deszczowe, pochmurne czy mroźne. W pomieszczeniach natomiast, jako rekompensatę braku słońca na niebie, ustawiamy wysoką temperaturę na termostatach grzejników. Duże wartości amplitud temperatury i wilgotności powietrza stwarzają idealne warunki do namnażania się patogennych bakterii i wirusów. Każda infekcja u ciężarnej kobiety niesie ze sobą ryzyko powikłań, dlatego zamiast leczyć skutki, warto postawić na fundamentalną profilaktykę żywieniową. 

Czy przyszła mama może zapobiec sezonowym przeziębieniom?
Jakie znaczenie w tej profilaktyce ma dieta i jak powinna ona wyglądać?
Na które składniki odżywcze należy zwrócić szczególną uwagę?
Jakie znaczenie w budowaniu odporności mają jelita?
Odpowiedzi na powyższe pytania i wiele więcej w poniższym artykule Barbary Laskus, dietetyka współpracującego z Instytut Zdrowego Żywienia i Dietetyki Klinicznej ‘Sanvita’. Artykuł ukazał się w czasopiśmie Dobra Mama nr 6 (46). Miłej lektury!

 

 

 

 

 

 

 

    Koszyk