Blog

Zdrowa dieta w Święta Bożego Narodzenia

Aby zapobiec wzrostowi masy ciała oraz złemu samopoczuciu w okresie świąt warto zadbać o to, aby na naszym stole znalazły się zdrowe potrawy. Pamiętajmy, że tradycyjne świąteczne dania możemy także przygotować w zdrowszej wersji. Zrezygnujmy ze smażenia na głębokim tłuszczu oraz używania składników takich jak majonez, które znacznie zwiększają wartość energetyczną potraw oraz sprawiają, że staje się ciężkostrawne. Ważne jest również zachowanie regularności posiłków. Jeżeli zasiądziemy do wigilijnego stołu z pustym żołądkiem, wówczas na pewno zjemy więcej, niż podczas tradycyjnej kolacji. Racjonalne odżywianie nie musi wchodzić w drogę pielęgnowaniu tradycji, gdy chcemy spróbować wszystkich wigilijnych dań postarajmy się, aby ich porcje nie były zbyt duże. Poprawie trawienia będzie sprzyjać spożycie ziół, jako dodatek do potraw lub w formie naparów. Aby lepiej kontrolować apetyt zadbajmy w tym czasie o właściwą podaż błonnika oraz prawidłowe nawodnienie. Gdy czujemy, że stajemy się syci odejdźmy na moment od rodzinnego stołu i skupmy swoją uwagę na innym świątecznym zajęciu np. wspólnym kolędowaniu. Okres świąt to także doskonały czas na nadrobienie zaległości w aktywności fizycznej. Spacerowanie, czy zabawa na świeżym powietrzu na pewno będą pomocne w zachowaniu sylwetki.

Autor: Zuzanna Szypowska, dietetyk kliniczny

 

    Koszyk